torsdag 3 februari 2011

kajevall och träningsvärk

Gaah, MRL passet igår var riktigt jobbigt, sådär så att man med nöd och näppe tog sig hem innan benen inte bar en längre och magen värkte resten av kvällen och det känns även en del i kroppen såhär dagen efter.

Dagen har tillbringats i Kajevall dit jag och kajsis tog med oss längdskidorna. Väl framme fick vi även med oss en spansk/engelsk talande lärarstuderande i spåret där vi skulle åka 2 km. Vi försökte förstå spanskan men gav upp ganska snabbt och höll oss till engelskan. Bra guider som vi är lyckades vi åka lite smått vilse och när vi väl kom tillbaka hade vi nog åkt åtminstone 2,5 kilometer, men vad gör det. Sen snörade vi av oss pjäxorna och begav oss ut för madrassåkning i backen. Där slog jag, kajsis, filip, rasmus och julia definitivt rekordet av hur många som får plats på en madrass och samtidigt ta sig ner för hela backen. Så där sprang vi upp och åkte ner för backen ett antal gånger, hela tiden med nya roliga ideér. Dagar som denna vill jag ha mer av, tack!

Nyss pratade jag med stina en sväng på skype och tänka sig att bara få höra hennes röst och höra att dom mår bra och har det kul gör hela mig glad. Efter det tog signe och jag och bakade muffins, banan och choklad, som nu står i ugnen. Får se hur det smakar!

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar