torsdag 17 februari 2011

alla drömmer vi om lyckan, som om livet blivit fel

Torsdagkväll och jag pluggar för fullt för matteprovet imorn, eller? Jag borde göra i alla fall men jag har försökt och vissa saker vägrar min hjärna att förstå så jag sitter nu här istället och väntar på att min köra papi ska komma hem så att han kan hjälpa mig.

Livet då? Det rullar på som vanligt i en ganska tråkig vardag faktiskt, vissa saker hit och dit som ändrar lite men jag skulle vilja ha en stor förändring, helst nu på en gång. Jag behöver prata med stina, berätta om allt som har hänt, säga på riktigt hur mycket jag saknar henne och få låtsas att hon inte är flera timmar ifrån mig. Jag behöver flytta, eller i alla fall åka till ett nytt främmande ställe för ett tag, där man inte redan vet hur allting alltid blir. Jag behöver sova, så att jag kommer ikapp min trötthet, fångar upp den och sen blir pigg och glad. Jag behöver sluta tänka och bara vara, det ska jag börja med nu. Det blir som ett nyårslöfte, fast mitt i februari.

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar